مبانی نظری و پیشینه تحقیق وفاداری مشتری به برند

مبانی نظری و پیشینه تحقیق وفاداری مشتری به برند

مبانی نظری وفاداری مشتری به برند
دانلود مبانی نظری وفاداری مشتری به برند
پیشینه تحقیق وفاداری مشتری به برند
ادبیات نظری وفاداری مشتری به برند
فصل دوم پایان نامه وفاداری مشتری به برند
مبانی نظری و پیشینه تحقیق وفاداری مشتری به برند
ادبیات و مبانی نظری وفاداری مشتری به برند

رفتن به سایت اصلی

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق رشته مدیریت

مبانی نظری و پیشینه تحقیق وفاداری مشتری به برند

 

 

 

 

 

مقدمه

وفاداری به برند

امروزه برند و نام تجاری یكی از مهمترین مباحث بازاریابی است كه پیش روی تمامی شركت ها، من جمله شركت های تجاری قرار دارد. این اهمیت تا حدی است كه مدیریت برند به رشته مستقلی در محافل علمی تبدیل شده است. برند ها از لحاظ اقتصادی و استراتژیك جزو دارایی های با ارزش شركت ها و حتی بدون اغراق از با ارزش ترین دارایی های آنها محسوب می شوند. در سال های اخیر محققان به این نتیجه رسیده اند كه ارزش واقعی محصولات و خدمات برای شركت ها در درون محصولات و خدمات نیست، بلكه این ارزش در ذهن مشتریان واقعی و بالقوه وجود دارد و این برند است كه ارزش واقعی را در ذهن مشتریان، پدید می آورد(Keller, 2010).

 

اولیور(1999)، وفاداری را داشتن تعهدی عمیق برای خرید مجدد یا حمایت از یك محصول یا خدمت مورد علاقه، كه علی رغم وجود تاثیرات موقعیتی و تلاشهای بازاریابی رقبا، موجب تكرار خرید یك نام تجاری یا مجموعه محصولات یك نام تجاری در آینده شود، تعریف میكند. كلر ( 1998) بیان میدارد كه وفاداری نام تجاری در گذشته اغلب به طور ساده فقط از طریق رفتارهای تكرار خرید از نظر رفتاری اندازه گیری شده است در حالی كه وفاداری مشتری به جای این كه با رفتارهای خرید ساده بیان شود می تواند به طور گستردهای مورد توجه قرار گیرد. وفاداری به نام تجاری از دو جزء وفاداری رفتاری و وفاداری نگرشی تشكیل شده است؛ ملنز و همكاران (2004)، وفاداری رفتاری را وفاداری به نام تجاری از  طریق خرید قابل مشاهده در طی یك دوره میگویند. در واقع وفاداری رفتاری، به تعداد دفعات تكرار و میزان خرید اطلاق میگردد. وفاداری نگرشی را بر اساس بیان ترجیحات، تعهد یا قصد خرید تعریف میكنند. بسیاری از پژوهشگران معتقدند كه وفاداری رفتاری به تنهایی نمیتواند علل واقعی خرید را بیان كند، بنابراین ابعاد نگرشی نیز باید مورد توجه قرار گیرد(Baloglu,2012).  

 

یكی از مهمترین هدف صاحبان برند برای توسعه برند، ایجاد وفاداری در مشتریان نسبت به برندشان است. مشتریان وفادار به مثابه منبع مطمئن سودآوری برای شركت ها محسوب می شوند و با توجه به عدم اطمینان محیط، حاشیه ایمنی مناسبی را برای آنها به ارمغان می آورد. یكی از راه های ایجاد وفادار ای مشتریان به برند، توسعه هویت مناسبی برای برند است. برندها به توسط هویت، خود را به مشتریان شناسانده و از سایر رقبا متمایز می شوند(Kapferer, 2008). 

 

وفاداری به برند به صورت یك پاسخ رفتاری و همچنین یك عملكرد از فرآیندهای فیزیولوژیكی تعریف می شود .بنابراین، وفاداری به برند تابعی از گرایشات و رفتارها(عادات) است. اساساً ارزش ویژه برند از اعتمادی ناشی می شود كه مصرف كنندگان در مقایسه با برندهای دیگر نسبت به یك برند دارند كه این اعتماد بعنوان وفاداری مصرف كنندگان و تمایل آنها به پرداخت قیمت های بالا برای برند ترجمه می شود. ارزش ویژه برند بخاطر وفاداری برند و توسعه آن برای مدیران حائز اهمیت هست و یك رابطه مثبت با وفاداری برند دارد(رحیم نیا و همکاران، 1392). 

 

وفاداری نوعی نگرش مثبت به یك محصول است كه بر اثر استفاده مكرر از آن به وجود میآید كه میتوان دلیل آن را فرآیندهای روانی بیان نمود. به عبارت دیگر، تكرار خرید صرفا یك واكنش اختیاری نیست بلكه نتیجه عوامل روانی،احساسی و هنجاری می باشد(Meller, 2006). 

وفاداری یك مفهوم مهم در استراتژی بازاریابی است و به گفته آكر وفاداری برند هسته مركزی ارزش ویژه برند است، وفاداری منجر می شود مشتریان در بین راه حل ها كمتر درجستجوی اطلاعات باشند(راندال و بنت، 2002). 

 

مفهوم وفاداری به برند هم به نگرش و هم به وفاداری رفتاری توسعه داده شده است. وفاداری رفتاری به این معناست كه مشتریان مجدداً از همین برند خرید خواهند كرد؛ به نظر می رسد كه وفادار ی نگرشی نسبت به وفاداری رفتاری با دوام تر است و نشان دهنده تعهد و رجحان دهی مشتریان است و زمانی است كه ارزش های منحصر به فرد از یك برند مشاهده می شود. علاوه بر این وفاداری رفتاری را می توان به منظور بررسی پیامدهای ارزش برند در نظر گرفت(سان و چیسلی، 2010). 

 

وفاداری به برند عبارت است از واكنش رفتاری نسبتاً متعصبانه در خرید كه فرد در طول زمان نسبت به برند پیدا می كند و این رفتار باعث می شود كه در فرایند های تصمیم گیری و ارزیابی از مجموعه نام ها یی كه در ذهن دارد، گرایش خاصی به آن برند پیدا كند . این واكنش تابعی از فرایند های روانشناختی و ذهنی فرد است(Chaudhuri & Holbrook, 2011). 

وفاداری به نام تجاری به معنی تكرار خرید است كه دلیل این رفتار، فرآیندهای روانی است. به عبارت دیگر، تكرار خرید صرفاً یك واكنش اختیاری نیست بلكه نتیجه عوامل روانی، احساسی و هنجاری است. كلر بیان می كند كه وفاداری نام تجاری در گذشته اغلب به طور ساده فقط از طریق رفتارهای تكرار خرید از نظر رفتاری، اندازه گیری شده است، درحالی كه وفاداری مشتری به جای این كه با رفتارهای خرید ساده بیان شود، می تواند بهطور گسترده تری مورد توجه قرار گیرد. وفاداری به نام تجاری از دو جزء وفاداری رفتاری و وفاداری نگرشی تشكیل شده است. 

 

وفاداری مشتریان به نام تجاری باعث تبلیغات دهان به دهان مثبت، ایجاد موانع اساسی برای ورود رقبا، توانمندتر ساختن شركت در پاسخ به تهدیدات رقابتی، ایجاد فروش و درآمد بیشتر و كاهش حساسیت مشتریان به تلاش های بازاریابی رقبا می شود. تعداد زیاد مشتریان وفادار به یك نام تجاری، دارایی شركت محسوب می شوند و به عنوان شاخص اصلی ارزش ویژه نام تجاری شناخته می شوند و همچنین حساسیت مشتریان وفادار به تغییر قیمت ها در مقایسه با مشتریان غیر وفادار، كمتر است. در واقع وفاداری به تكرار خریدكالاهای مصرفی منجر می گردد. در ادبیات بازاریابی اغلب مفهوم وفاداری برند هم خانواده با مفاهیمی نظیر «خرید مجدد» ،«ترجیح» ،«تعهد» و «پبروی» در نظر گرفته می شود و این اصطلاحات به جای هم به کار برده می شوند(Sahin et al, 2011). 

 

هر اندازه مشتریان نسبت به محصولات تحت برند خاصی اعتماد و اطمینان خاطر بیشتری داشته باشند، به دلیل فطرت عدم ریسك پذیری افراد و كاهش ریسك خریدشان، بیشتر سعی می كنند از محصولات همان برند خرید كند و تمایل كمتری نسبت به محصولات سایر برندها نشان دهد و این یعنی وفاداری مشتریان به برند. اعتماد را می توان به عنوان اطمینان خاطر مشتری كه منجر می شود وی بتواند به فروشنده تا تحویل خدمات موعود اتكا كند، تعریف کرد(Agustin & Singh, 2010). 

اعتماد مشتریان نسبت به برند بر اساس باورهای مثبت درباره انتظاراتشان از رفتار سازمان و عملكرد، محصولاتش، بهبود و توسعه می یابد(Ashley & Leonard, 2009). اعتماد اثر فزاینده ای در طول زمان بر روی وفاداری مشتریان دارد و در طول زمان مشتریان كه به برند اعتماد دارند وفاداری شان نسبت به آن افزایش می یابد(Chiou & Shen, 2011).

 

یک نام تجاری خوب انتخاب مصرف کنندگان را جهت می دهد، به طوری که در فضای یک بازار بسیار پیچیده، نامهای تجاری یکسان میانبری را در فرایند تصمیم گیری مصرف کننده به وجود می آورد. نام تجاری بر وفاداری مشتریان می افزاید. از آنجایی که مشتریان اکثر نامهایی را انتخاب می کنند که می شناسند استنباط می شود که وفاداری مشتریان به شرکت هایی با نام تجاری مورد تأیید بیشتر است. نام تجاری قوی ورود به بازار جدید را ممکن می سازد احتمالاً شرکت های دارای نامهای تجاری قوی در ورود به بازار جدید به مراتب موفق تر هستند(Raj, 2008).

 

وفاداری عبارتست از وجود نوعی نگرش مثبت به یک پدیده(مارک، خدمت، مغازه، یا فروشنده) و رفتار حمایتگرانه از آن اما تعریف کاملتری از وفاداری نیز وجود دارد که توسط الیور( 1999) مطرح شده است:  وفاداری به یک تعهد قوی برای خرید مجدد یک محصول یا خدمت برتر در آینده اطلاق می شود، به صورتی که همان مارک یا محصول علیرغم تأثیرات و تلا شهای بازاریابی بالقوه رقبا خریداری گردد. در اغلب تعاریف وفاداری دو رویکرد دیده می شود؛ رویکرد نگرشی احساسات مختلف در شخص تعلق خاطری نسبت به سازمان، خدمات و کالا ایجاد می کند این احساس درجه وفاداری مشتری را مشخص می نماید که به طور کامل شناختی است. مقیاس های وفاداری نگرشی شامل تبلیغات مثبت دهان به دهان، تمایل به توصیه و تشویق دیگران به استفاده از کالا و خدمات است؛ رویکرد رفتاری تمایل مشتری برای خرید مکرر خدمات و تولیدات عرضه کننده خدمات و حفظ ارتباط با عرضه کننده کالا و خدمات است(قره چه و دابوییان، 1390). وفاداری به برند را «ایجاد تعهد در مشتری برای انجام معامله با سازمان خاص و خرید کالاها و خدمات به طور مکرر»  توصیف می کنند(Susanna & Larsson ,2009). 

 

 

 

 

فهرست مطالب

فصل دوم: پیشینه و ادبیات تحقیق وفاداری مشتری به برند

 

ادبیات تحقیق وفاداری مشتری به برند

2-1- مقدمه 14

2-2- وفاداری به برند 15

2-3- انواع وفاداری 21

2-4- مدلهای وفاداری 22

2-4-1 – مدل آکر و دیوید 23

2-4-2- مدل دیک و باس 24

2-4-3 – مدل رولی و دیویس 25

2-4-4 – مدل بلومر 26

2-4-5- مدل ECSI 27

2-5- وفاداری خدماتی 28

2-6- سایر عوامل موثر بر وفاداری مشتریان 29

2-7- رضایت مشتری 31

2-7-1- تعاریف رضایت مشتری 31

2-7-2- آشنایی با مدل كانو 34

2-7-3- اهمیت رضایت مشتری 36

2-7-4- ابعاد رضایت مشتری 37

2-7-5- مدلهای شکل گیری رضایتمندی مشتری 37

2-7-5-1- مدل عدم تایید انتظارات 37

2-7-5-2- مدل رضایتمندی مشتری سوئدی 38

2-7-5-3- رضایتمندی و وفاداری مشتریان 38

2-8- ارزش ویژه برند 39

2-8-1- مفهوم نام و نشان تجاری 42

2-8-2- مدلهای ارزش ویژه برند 42

2-8-2-1- مدل ارزش ویژه برند آکر 42

2-8-2-2- مدل پیشایندها و پیامدهای ارزش ویژه برند 43

2-8-2-3- مدل ارزش ویژه برند خدماتی بری 44

2-8-2-4- مدل ارزش ویژة برند مبتنی بر مشتری 44

2-9- مدل مفهومی تحقیق 47

2-9-1- کیفیت فیزیکی 47

2-9-2- رفتار كاركنان 47

2-9-3- رضایت درونی ایده آل 48

2-9-4- هویت برند 48

2-9-5- انسجام در سبک زندگی 48

 

2-10- پیشینه تحقیقات انجام شده وفاداری مشتری به برند

2-10-1- تحقیقات داخلی 49

2-10-2- تحقیقات خارجی 50

2- 11- جمع بندی فصل دوم 52

 

منابع

 

اهمیت و اصول اخلاق حرفه ای در علوم سلامت

اهمیت و اصول اخلاق حرفه ای در علوم سلامت اهمیت و اصول اخلاق حرفه ای در علوم سلامت حمایت از حقوق بیمار Caring مراقبت Cooperation همکاری مفاهیم اخلاقی درپرستاری ارزش های اساسی اخلاقی در پزشکی ارزش های اساسی اخلاقی در…

اشغال نظامی و تحلیل مصداقی آن در سطح بین المللی

اشغال نظامی و تحلیل مصداقی آن در سطح بین المللی اشغال اشغال نظامی تحلیلی حقوقی از اشغال نظامی اشغال نظامی در اسناد بین المللی دانلود پایان نامه حقوق دانلود پایان نامه حقوق بین الملل اشغال نظامی و تحلیل مصداقی آن…

زندگانی،فعالیت و فرایند شکل گیری سلسله مراتب روحانیت در عصر ساسانی

زندگانی،فعالیت و فرایند شکل گیری سلسله مراتب روحانیت در عصر ساسانی روحانیون زرتشتی روحانیون عصر ساسانی فعالیت روحانیون عصر ساسانی نحوه شکل گیری روحانیون عصر ساسانی روحانیان زرتشتی در عصر ساسانی زندگانی،فعالیت و فرایند شکل گیری سلسله مراتب روحانیت در…

بررسی نقش و پیاده سازی توانمندسازی منابع انسانی در سازمان

بررسی نقش و پیاده سازی توانمندسازی منابع انسانی در سازمان توانمندسازی منابع انسانی ابعاد توانمندسازی منابع انسانی مدلهای توانمندسازی منابع انسانی پایان نامه توانمندسازی منابع انسانی ‏عوامل موثر بر توانمندسازی منابع انسانی‎ ‏ نقش مدیران در افزایش توانمندی کارکنان‎ پیاده…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق حمایت شغلی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق حمایت شغلی کلمات کلیدی : مبانی نظری حمایت اجتماعی پیشینه تحقیق حمایت اجتماعی مبانی نظری حمایت شغلی دانلود مبانی نظری حمایت شغلی پیشینه تحقیق حمایت شغلی دانلود پیشینه تحقیق حمایت شغلی پیشینه داخلی حمایت شغلی…

بررسی و مطالعه عوامل اجتماعی موثر بر قانون گریزی در ایران پس از انقلاب اسلامی تا کنون

بررسی و مطالعه عوامل اجتماعی موثر بر قانون گریزی در ایران پس از انقلاب اسلامی تا کنون قانون گریزی شهروند قانون مدار عوامل اجتماعی موثر بر قانون گریزی دانلود مقاله بررسی و مطالعه عوامل اجتماعی موثر بر قانون گریزی در…

دانلودساخت هاي ثابت و واحدهاي آزاد (گونه گوني ها در ساختمان سازي) ئ کارآموزی 123 ص

دانلودساخت هاي ثابت و واحدهاي آزاد (گونه گوني ها در ساختمان سازي) ئ کارآموزی 123 ص کلمات کلیدی : دانلودساخت هاي ثابت و واحدهاي آزاد (گونه گوني ها در ساختمان سازي) ئ کارآموزی 123 ص رفتن به سایت اصلی نام…

پایان نامه مهندسی عمران با عنوان معرفی جامع و کامل روش تراکم دینامیکی و مقایسه آن باروش پیش بارگذاری در بهسازی خاک

پایان نامه مهندسی عمران با عنوان معرفی جامع و کامل روش تراکم دینامیکی و مقایسه آن باروش پیش بارگذاری در بهسازی خاک تراکم دینامیکی پیش بارگذاری بهسازی خاک اصلاح زمین بهسازی خاک با روش تراکم دینامیکی بهسازی خاک با روش…

بررسی حجاب زنان از عهد باستان تا دوران قاجار

بررسی حجاب زنان از عهد باستان تا دوران قاجار پوشش زنان در ایران ارزشهای فرهنگی پوشش زنان در عصر اساطیری پوشش زنان ایرانی در عهد هخامنشیان پوشش زنان ایرانی در دوره ی ساسانیان سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق فعالیت های پیشبرد فروش
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق فعالیت های پیشبرد فروش مبانی نظری فعالیت های پیشبرد فروش دانلود مبانی نظری فعالیت های پیشبرد فروش پیشینه تحقیق فعالیت های پیشبرد فروش ادبیات نظری فعالیت های پیشبرد فروش فصل دوم پایان نامه فعالیت های…

  • تحولات تقنینی قراردادهای بالا دستی نفت و گاز
  • تحولات تقنینی قراردادهای بالا دستی نفت و گاز کلمات کلیدی : پایان نامه انواع قراردادهای نفتی تاریخچه قراردادهای نفت ایران بررسی انواع قراردادهای نفتی انواع قراردادهای نفتی در ایران انواع قراردادها در صنعت نفت بررسی حقوقی قراردادهای نفتی در ایران…

  • جزوه حقوق مدنی 3 - قواعد عمومي قراردادها- دکتر قاسم زاده
  • جزوه حقوق مدنی 3 - قواعد عمومي قراردادها- دکتر قاسم زاده جزوه حقوق مدنی 3 قواعد عمومي قراردادها دکتر قاسم زاده رفتن به سایت اصلی جزوه حقوق مدنی 3 - قواعد عمومي قراردادها- دکتر قاسم زاده به تعداد 45 صفحه…

  • نظریه های انگیزش پیشرفت تحصیلی و عوامل موثر بر آن
  • نظریه های انگیزش پیشرفت تحصیلی و عوامل موثر بر آن انگیزش پیشرفت تحصیلی انگیزش پیشرفت تحصیلی هرمنس انگیزش پیشرفت تحصیلی دانش آموزان عوامل موثر بر انگیزش پیشرفت تحصیلی تاثیر انگیزش بر پیشرفت تحصیلی رابطه انگیزش با پیشرفت تحصیلی تعریف انگیزش…

  • روش جدید مدل سازی مجازی ساختارهای مایكروویو در FDTD
  • روش جدید مدل سازی مجازی ساختارهای مایكروویو در FDTD ساختار مایكروویو مدل سازی مجازی پاسخ پهن باند FFT FDTD رفتن به سایت اصلی

  • حل التمرین کتاب آنالیز والتر رودین
  • حل التمرین کتاب آنالیز والتر رودین کتاب آنالیز والتر رودین Solution Manual For Principles Mathematical Analysis رفتن به سایت اصلی حل التمرین کتاب آنالیز والتر رودین Solution Manual For Principles of Mathematical Analysis - Rudin   توجه فرمایید این فایل…

  • مدل های استرس شغلی و عوامل استرس زای سازمانی
  • مدل های استرس شغلی و عوامل استرس زای سازمانی کلمات کلیدی : پایان نامه استرس شغلی پیامد های استرس شغلی مدل های استرس شغلی نظریه های استرس شغلی عوامل  استرس زای سازمانی نقش تفاوتهای فردی در فرایند استرس رفتن به…

  • پرسشنامه بیان حالت صفت خشم اسپیلبرگر (STAXI-2)
  • پرسشنامه بیان حالت صفت خشم اسپیلبرگر (STAXI-2) کلمات کلیدی : تفسیر پرسشنامه خشم اسپیلبرگر نمره گذاری پرسشنامه خشم اسپیلبرگر روایی و پایایی پرسشنامه خشم اسپیلبرگر پرسشنامه خشم صفت – حالت اسپیلبرگر پرسشنامه اضطراب امتحان اسپیلبرگر پرسشنامه استاندارد خشم اسپیلبرگر دانلود…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت زنجیره تامین
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت زنجیره تامین مبانی نظری زنجیره تامین دانلود مبانی نظری زنجیره تامین پیشینه تحقیق زنجیره تامین ادبیات نظری زنجیره تامین فصل دوم پایان نامه زنجیره تامین مبانی نظری و پیشینه تحقیق زنجیره تامین ادبیات و…

  • دانلود پرسشنامه ادغام فکر و عمل شافران و همکاران (TAF)
  • دانلود پرسشنامه ادغام فکر و عمل شافران و همکاران (TAF) کلمات کلیدی : پرسشنامه TAF مقیاس ادغام فکر و عمل پرسشنامه ادغام فکر و عمل پرسشنامه ادغام فکر و عمل پرسشنامه شافران و همکاران پرسشنامه فکر غیراخلاقی مزاحم پرسشنامه ادغام…

  • رویکرد قانون مجازات اسلامی جدید به فساد اقتصادی از حیث شکلی و محتوایی
  • رویکرد قانون مجازات اسلامی جدید به فساد اقتصادی از حیث شکلی و محتوایی فساد اداری و اقتصادی فساد اداری و اقتصادی در ایران مفاسد اقتصادی در قانون مجازات اسلامی جرایم اقتصادی در حقوق کیفری ایران جرایم اقتصادی در قانون مجازات…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق توسعه انسانی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق توسعه انسانی مبانی نظری توسعه انسانی دانلود مبانی نظری توسعه انسانی پیشینه تحقیق توسعه انسانی ادبیات نظری توسعه انسانی فصل دوم پایان نامه توسعه انسانی مبانی نظری و پیشینه تحقیق توسعه انسانی ادبیات و مبانی…

  • پایان نامه کارشناسی رشته حقوق با عنوان بررسی جرم قاچاق كالا و ارز از دیدگاه فقه اسلامی و حقوق ایران
  • پایان نامه کارشناسی رشته حقوق با عنوان بررسی جرم قاچاق كالا و ارز از دیدگاه فقه اسلامی و حقوق ایران قاچاق دانلود پایان نامه جرم قاچاق كالا و ارز جرم فرار از پرداخت حقوق و عوارض گمركی دانلود پایان نامه…

  • پاورپوینت استاندارد حسابداري شماره 4 (ذخاير، بدهيهاي احتمالي و داراييهاي احتمالي)
  • پاورپوینت استاندارد حسابداري شماره 4 (ذخاير، بدهيهاي احتمالي و داراييهاي احتمالي) دانلود رایگان پاورپوینت استاندارد حسابداري شماره 4 (ذخاير، بدهيهاي احتمالي و داراييهاي احتمالي) دانلود رایگان پاورپوینت ذخاير، بدهيهاي احتمالي و داراييهاي احتمالي پاورپوینت استاندارد حسابداري شماره 4 استاندارد حسابداري…

  • سنگ منشاء هیدروکربن
  • سنگ منشاء هیدروکربن سنگ منشاء دگرسانی حرارتی سنگ های منشاء موثر نفت توزیع سنگ های منشاء موثر نفت در جهان دانلود مقاله سنگ منشاء هیدروکربن دانلود مقالات نفت دانلود مقالات مهندسی نفت رفتن به سایت اصلی دانلود مقاله رشته نفت…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق سرمایه فکری شرکت
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق سرمایه فکری شرکت مبانی نظری سرمایه فکری شرکت دانلود مبانی نظری سرمایه فکری شرکت پیشینه تحقیق سرمایه فکری شرکت ادبیات نظری سرمایه فکری شرکت فصل دوم پایان نامه سرمایه فکری شرکت مبانی نظری و پیشینه…

  • ابهام و لزوم رفع آن از مورد معامله
  • ابهام و لزوم رفع آن از مورد معامله غرر در معامله معاملات غرری ابهام در مورد معامله جهل به مورد معامله رفع ابهام در مورد معامله مجهول بودن مورد معامله مبانی لزوم رفع ابهام از مورد معامله نحوه رفع ابهام…

  • دانلود پرسشنامه استاندارد شایستگی مربی لئوناردو داوینچی ۲۰۰۰
  • دانلود پرسشنامه استاندارد شایستگی مربی لئوناردو داوینچی ۲۰۰۰ کلمات کلیدی : پرسشنامه شایستگی مربی پرسشنامه لئوناردو داوینچی ۲۰۰۰ دانلود پرسشنامه شایستگی مربی پرسشنامه شایستگی مربی 20 سوالی پرسشنامه شایستگی مربی لئوناردو داوینچی پرسشنامه شایستگی مربی لئوناردو داوینچی ۲۰۰۰ رفتن به…

  • مبانی نظری ارزیابی عملکرد سازمان با روش ارزیابی متوازن و اولویت بندی پروژه های آن با توسعه عملکرد کیفیت
  • مبانی نظری ارزیابی عملکرد سازمان با روش ارزیابی متوازن و اولویت بندی پروژه های آن با توسعه عملکرد کیفیت ارزیابی عملکرد شهرداری اصفهان ارزیابی عملکرد شهرداری ها شاخص های ارزیابی عملکرد شهرداری ها ارزیابی عملکرد با کارت امتیازی متوازن کاربرد…

  • شبیه سازی فرآیند گوگردزدایی از میعانات گازی و بررسی پارامترهای موثر در راندمان واحد
  • شبیه سازی فرآیند گوگردزدایی از میعانات گازی و بررسی پارامترهای موثر در راندمان واحد فرآیند شبیهسازی گوگردزدایی میعانات گازی دیسولفیدها راندمان گوگردزدایی باکتریولوژیکی روش اکسیداسیون مرکاپتان زدایی نفت پایان نامه محیط زیست رفتن به سایت اصلی شبیه سازی فرآیند گوگردزدایی…

  • هزینه های اشتغال و رابطه آن با سلامت زنان
  • هزینه های اشتغال و رابطه آن با سلامت زنان اشتغال زنان اثر اشتغال بر سلامت زنان بیکاری نیروی کار زنان در ایران مشارکت نیروی کار زنان در ایران دانلود مقالات رشته اقتصاد دانلود مقالات اقتصاد هزینه های اشتغال و رابطه…

  • پاورپوینت سيستمهاي هزينه يابي و هزينه يابي بر مبناي فعاليت
  • پاورپوینت سيستمهاي هزينه يابي و هزينه يابي بر مبناي فعاليت کلمات کلیدی : پاورپوینت سيستمهاي هزينه يابي وهزينه يابي بر مبناي فعاليت تحقیق سيستمهاي هزينه يابي وهزينه يابي بر مبناي فعاليت روش شش مرحله اي هزینه یابی سفارش کار تفاوت…

  • جرایم جنسی علیه اطفال و سوء استفاده از اطفال در فعالیت های جنسی
  • جرایم جنسی علیه اطفال و سوء استفاده از اطفال در فعالیت های جنسی پایان نامه کودک آزاری بزه دیدگی جنسی اطفال جرایم جنسی علیه اطفال پایان نامه کودک آزاری در ایران حمایت از بزه دیدگی جنسی اطفال سوء استفاده از…

  • بررسی فقهی محاربه در مذاهب پنجگانه
  • بررسی فقهی محاربه در مذاهب پنجگانه محاربه از نظر مذاهب اسلامی محاربه در قانون مجازات اسلامی 1392 محاربه در قانون مجازات اسلامی جدید بررسی موارد مشابه جرم محاربه دانلود پایان نامه محاربه مصادیق محاربه در قانون جدید محاربه در قوانین…

  • پاورپوینت گذری اجمالی بر سیر تحول مدیریت دولتی (بخش دوم کتاب مبانی مدیریت دولتی تألیف طاهره فیضی)
  • پاورپوینت گذری اجمالی بر سیر تحول مدیریت دولتی (بخش دوم کتاب مبانی مدیریت دولتی تألیف طاهره فیضی) پاورپوینت کتاب مبانی مدیریت دولتی تألیف طاهره فیضی پاورپوینت گذری اجمالی بر سیر تحول مدیریت دولتی سیاست و اداره در مدیریت دولتی نظریه…

  • پروپوزال ارزیابی تطبیقی سلامت روانی و رضایت جنسی در زنان بارور و نابارور
  • پروپوزال ارزیابی تطبیقی سلامت روانی و رضایت جنسی در زنان بارور و نابارور مولفه های سلامت روان در زنان بارور مولفه های سلامت روان در زنان ناباور مولفه های رضایت جنسی در زنان بارور مولفه های رضایت جنسی در زنان…

  • مبانی نظری ارائه چارچوب برنامه ریزی منابع سازمانی ابری در سازمانهای ایران
  • مبانی نظری ارائه چارچوب برنامه ریزی منابع سازمانی ابری در سازمانهای ایران مبانی نظری رایانش ابری در سازمان برنامه ریزی منابع سازمان ابری برنامه ریزی استراتژیک با رایانش ابری مبانی نظری برنامه ریزی منابع سازمان ابری مبانی نظری برنامه ریزی…

  • نقش صنایع دستی به عنوان یک فعالیت درآمدزا و توسعه توریسم
  • نقش صنایع دستی به عنوان یک فعالیت درآمدزا و توسعه توریسم نقش صنایع دستی به عنوان یک فعالیت درآمدزا نقش صنایع دستی به عنوان توسعه توریسم علل استفاده از تکنولوژی در صنایع دستی اثرات اقتصادی و اجتماعی صنایع دستی نقش…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق پیاده سازی سیستم های سازمانی 97 صفحه
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق پیاده سازی سیستم های سازمانی 97 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری پیاده سازی سیستم های سازمانی دانلود مبانی نظری پیاده سازی سیستم های سازمانی پیشینه تحقیق پیاده سازی سیستم های سازمانی ادبیات نظری پیاده…

  • پرسشنامه احساس پیوستگی آنتونوسکی (1987) با روایی و پایایی معتبر
  • پرسشنامه احساس پیوستگی آنتونوسکی (1987) با روایی و پایایی معتبر کلمات کلیدی : مقیاس احساس پیوستگی پرسشنامه احساس پیوستگی دانلود پرسشنامه احساس پیوستگی نمره گذاری پرسشنامه احساس پیوستگی روایی و پایایی پرسشنامه احساس پیوستگی پرسشنامه احساس پیوستگی آنتونوسکی (1987) رفتن…

    پاسخی بگذارید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *