پرسشنامه کاربرد مدیریت دانش شخصی توسط اعضای هیات علمی دانشگاه‌ بیرجند

پرسشنامه کاربرد مدیریت دانش شخصی توسط اعضای هیات علمی دانشگاه‌ بیرجند

پرسشنامه مدیریت دانش شخصی
پرسشنامه استقرار مدیریت دانش در دانشگاه
پرسشنامه استقرار مدیریت دانش در آموزش عالی
پرسشنامه کاربرد مدیریت دانش شخصی توسط اعضای هیات علمی
پرسشنامه کاربرد مدیریت دانش شخصی
پرسشنامه مدیریت دانش
پرسشنامه استقرار مدیریت دانش

رفتن به سایت اصلی

دانلود پرسشنامه پایان نامه کارشناسی ارشد علوم تربیتی گرایش برنامه ریزی درسی

کاربرد مدیریت دانش شخصی توسط اعضای هیات علمی دانشگاه‌ بیرجند در حوزه فعالیتهای آموزشی و پژوهشی آنان

 

 

 

 

 

چکیده

مدیریت دانش شخصی به عنوان راهبردی مهم در بهبود کمی و کیفی فعالیت های اعضای هیأت علمی و کاربرد مؤثرتر و کارامدتر دانش در محیط های دانشگاهی توجه اندکی از سوی جامعه علمی کشور را به خود جلب کرده است. پژوهش حاضر با هدف تعیین نحوه کاربرد مدیریت دانش شخصی توسط اعضای هیأت علمی دانشگاه بیرجند در حوزه فعالیت های آموزشی و پژوهشی آنان انجام شده است. در این پژوهش، مدیریت دانش به عنوان مجموعه ای از فرایندها شامل شکل گیری، سازماندهی، تبادل و کاربرد تعریف می شود که دانش را برای بهینه سازی و نیل به اهداف و رسالت های دانشگاه مورد استفاده قرار می‏دهد. 

 

روش این پژوهش، پیمایشی و جامعه آماری آن اعضای هیأت علمی دانشگاه بیرجند بودند. تعداد نمونه 149 نفر بود که با استفاده از روش تصادفی طبقه ای نسبتی انتخاب و مورد پرسش قرار گرفتند. ابزار جمع آوری داده ها پرسش نامه محقق ساخته بسته پاسخ و باز پاسخی با 77 گویه بوده که ضریب پایایی آن با استفاده از آلفای کرونباخ 92/0 به دست آمده است. نتایج تجزیه و تحلیل داده ها نشان داد که ارتباط بین سابقه کار و دو مؤلفه مدیریت دانش، یعنی سازماندهی و تبادل دانش به لحاظ آماری در سطح 1% معنی دار بود اما در مؤلفه های شکل گیری و کاربرد دانش این ارتباط معنی دار نبود. 

 

در تمامی مؤلفه-های مدیریت دانش، اعضای هیأت علمی با مدرک تحصیلی دکتری میانگین نمره بالاتری نسبت به اعضای هیأت علمی کارشناسی ارشد داشتند اما بررسی سطح معنی داری آزمون برای هر یک از مؤلفه ها نشان داد این برتری تنها برای تبادل و انتشار و کل مدیریت دانش در سطح 1% معنی دار بود. هم چنین یافته های پژوهش نشان داد اعضای هیأت علمی که دانشجوی تحصیلات تکمیلی دارند در همه مؤلفه های مدیریت دانش (به جز تجزیه و تحلیل) و کل آن نسبت به گروهی که دانشجوی تحصیلات تکمیلی ندارند از میانگین نمره بالاتری برخوردارند ولی این تفاوت به لحاظ آماری تنها در مؤلفه تبادل و انتشار و کل مدیریت دانش در سطح 1% معنی دار بود. 

 

تفاوت در شکل گیری دانش (تولید) و میزان مدیریت دانش نیز در بین اعضای هیأت علمی دانشکده های مختلف در سطح 1% معنی دار بود اما در سایر مؤلفه های مدیریت دانش تفاوت معنی داری به لحاظ آماری بین اعضای هیأت علمی دانشکده های مختلف دانشگاه بیرجند وجود نداشت. هم چنین یافته های پژوهش نشان داد که گر چه اعضای هیأت علمی دانشگاه بیرجند در مؤلفه های شکل گیری و سازماندهی دانش با میانگین نمره بالاتر از 3 در مقیاس لیکرت از وضعیت مناسبی برخوردار بودند ولی در مؤلفه هایی مانند تبادل و انتشار، خصوصاً در روش های گروهی، با میانگین نمره کم تر از 2 عملکرد رضایت بخشی نداشتند.

 

 

 

 

 

ابزار و روش­های گردآوری اطلاعات

برای انجام این پژوهش، اطلاعات مورد نیاز از طریق اجرای یک پرسش­نامه محقق­ساخته و انجام مصاحبه نیمه­ ساختار یافته جمع ­آوری شده که یافته ­های حاصل از مصاحبه در تجزیه و تحلیل به کار گرفته شده است.  پرسش­نامه مورد نظر با بهره­ گیری از پرسش­نامه­ های استاندارد و معتبری که در بعضی از دانشگاه­های خارجی و داخلی در زمینه مدیریت دانش به کار گرفته شده بود از جمله پرسش­نامه محی­الدین (2007) و جعفرزاده (1389) و نیز تجزیه و تحلیل عناصر مدیریت دانش و انطباق آن با وضعیت فعالیت­های آموزشی و پژوهشی اعضای هیأت علمی تدوین شده است. لازم به ذکر است که برخی از این پرسش­نامه­ها تنها به یکی از مؤلفه­های مدیریت دانش پرداخته و برخی دیگر نیز زیرساخت­های مدیریت دانش را مورد پرسش قرار داده ­اند.

بنابراین، نخست با استفاده از منابع کتابخانه­ای و از طریق جستجو در پایگاه­های اطلاعاتی و بررسی مجله­های جدید مدیریت دانش[1]، مؤلفه­های مدیریت دانش و چگونگی بررسی مدیریت دانش شخصی در دانشگاه­ها تعیین شد و پرسش­نامه­های موجود به عنوان الگوی آغازین مورد استفاده قرار گرفت. سپس پرسش­نامه نهایی بر پایه شاخص­های مورد نظر، سؤالات پژوهش و با توجه به وظایف اعضای هیأت علمی در زمینه مدیریت دانش، تنظیم و طراحی گردید. سؤالات بر مبنای پژوهش درباره فعالیت­های مدیریت دانش و برای کمک به استادان در راستای اندیشیدن به چگونگی انجام کار و کسب درک بهتری از شیوه­های انجام کار دانشی طراحی شد. سپس با مراجعه حضوری، پرسش­نامه­ها توسط اعضای هیأت علمی تکمیل و اطلاعات گردآوری شده مورد بازبینی و دسته­بندی قرار گرفت. تا حد امکان اطلاعات ناقص از طریق مراجعه مجدد تکمیل گردید.

 

پرسش­نامه نهایی شامل 5 بخش و از 77 پرسش به شرح زیر تشکیل شده است:

·        بخش اول «اطلاعات جمعیت­شناختی»: متغیرهای جمعیت شناختی مانند جنسیت، سابقه کاری، بالاترین مدرک تحصیلی، رتبه دانشگاهی و هم­چنین نام دانشکده و گروه محل فعالیت پاسخگو در این بخش مورد پرسش قرار گرفته است.

·        بخش دوم «شکل­گیری دانش»: شامل سؤالاتی است که درباره درک پاسخگو از شکل­گیری دانش طراحی شده است. این بخش شامل سه زیرمجموعه اکتساب، تجزیه و تحلیل و تولید دانش به ترتیب با 16، 5، 12 و در مجموع 33 پرسش می­باشد که به توانایی اشخاص در کسب دانش، بسط اندیشه‏ها، خلق واقعیت­ها و معناهای جدید و راه­حل­های نوین و مفید اشاره می­کند.

·        بخش سوم «سازماندهی»: برای کسب اطلاعاتی در زمینه درک پاسخگو از سازماندهی دانش تنظیم شده است. در این بخش که شامل 14 پرسش 5 گزینه­ای با مقیاس لیکرت است محدوده هر گزینه آن کاملاً توضیح داده شده و به فرایند محافظت، دسترسی به موقع، استفاده مجدد و هنگام­سازی مداوم دانش توسط اعضای هیأت علمی اشاره دارد.

·        پخش چهارم «تبادل دانش»: تبادل دانش به شیوه توزیع و گسترش کانال­های دانش در بین اعضای هیأت علمی مانند پست الکترونیکی، شبکه داخلی، بولتن و مانند آن­ها اطلاق می­شود. برای گردآوری این اطلاعات از 24 پرسش استفاده شده است که علاوه بر 5 گزینه مشخص شده برای پاسخ در مقیاس لیکرت، با توجه به این­که روش­های انتشار دانش متنوع بوده و در هر مورد نیز تعداد آن از اهمیت برخوردار بوده است، به پاسخگو این امکان داده شده است که به صورت تشریحی موارد و تعداد روش­های تبادل و انتشار دانش خود را ارائه نمایند.

·        پخش پنجم «کاربرد دانش»: این بخش به به کارگیری دانش در محل مناسب خود اشاره دارد. میزان کاربرد اطلاعات فراهم شده و دانش بنا شده شخصی هر عضو هیأت علمی با 6 سوال 5 گزینه­ای مورد سنجش قرار گرفت.

به پیشنهاد استادان راهنما و مشاور در اکثر موارد قابل انجام، پرسش­نامه به صورت حضوری و با توضیحات پژوهشگر و با نوشتن نظرات تشریحی پاسخگویان تکمیل شده است.

 

3-5 روایی و پایایی ابزار گردآوری

از میان روش­های متعدد و موجود جهت سنجش روایی پرسش­نامه و کسب اطمینان از اعتبار[2] اندازه­گیری، در این پژوهش از روش اعتبار محتوا استفاده شده است. اعتبار محتوا نوعی اعتبار است که معمولاً برای بررسی اجزاء تشکیل دهنده یک ابزار اندازه­گیری به کار برده می­شود. اگر سؤال­های ابزار معرف ویژگی­ها و مهارت­های ویژه­ای باشند که پژوهشگر قصد اندازه­گیری آن­ها را دارد، آزمون دارای اعتبار محتوا است. اعتبار محتوای یک آزمون معمولاً توسط افرادی متخصص در موضوع مورد مطالعه تعیین می­شود و به قضاوت داوران بستگی دارد (سرمد، 1386). بدین منظور پرسش­نامه در اختیار 5 نفر از متخصصان، صاحب­نظران و اساتید (در رشته مدیریت آموزشی 1 نفر، علوم اطلاع رسانی 1 نفر، برنامه­ریزی درسی 3 نفر) قرار گرفت و از نظرات ایشان در تصحیح مشکلات و پیچیدگی­های پرسش­نامه استفاده شد. پس از یک هفته نظرات افراد مذکور گردآوری و جمع­بندی شد. تغییرات مورد نظر آن­ها (بیش­تر تغییرات مربوط به نحوه بیان و کاربرد اصطلاحات بود) در تنظیم پرسش­نامه اعمال شد.

پایایی[3] عبارت از دقت (ثبات و پایداری) آزمون در هر اندازه­گیری است (ایزاک2، 1376). برای سنجش پایایی پرسش­نامه از محاسبه ضریب آلفای کرونباخ استفاده شد. نتایج آزمون آلفای کرونباخ گویای آن است که ابزار مورد استفاده در این پژوهش قابل اعتماد بوده و برای کل پرسش­نامه برابر 92/0=α بدست آمده است که حاکی از اعتبار بسیار خوب پرسش­نامه است. 

[1] . Journal of Knowledge Management, Journal of Computer Information Systems, The Electronic Journal of Knowledge Management, Information Systems Education Journal, Journal of Information & Knowledge Management, The International Journal of Education Management and so on.

[2].Validity

[3]. Reliability      2.Eizak    

 

ارزیابی عملکرد سازمان با رویکرد ترکیبی BSC، AHP و TOPSIS

ارزیابی عملکرد سازمان با رویکرد ترکیبی BSC، AHP و TOPSIS کلمات کلیدی : ارزیابی عملکرد سازمان ارزیابی عملکرد سازمان با رویکرد ترکیبی ارزیابی عملکرد به روش ترکیبی ahp،bsc و topsis پایان نامه ارزیابی عملکرد به روش ترکیبی ahp،bsc و topsis…

پروپوزال راهبردهای توسعه گردشگری روستایی و جاذبه توریستی

پروپوزال راهبردهای توسعه گردشگری روستایی و جاذبه توریستی کلمات کلیدی : روشهای جذب گردشگر عوامل موثر بر جذب گردشگر پروپوزال گردشگری روستایی راهکارهای جذب گردشگر راهبردهای جاذبه توریستی اثرات توسعه گردشگري روستایی پروپوزال روشهای توسعه گردشگری روستایی راهکارهای توسعه گردشگری…

مطالعه تطبیقی غرر در معامله در فقه اسلامی

مطالعه تطبیقی غرر در معامله در فقه اسلامی غرر معاملات غرر در عقد بیع تاثیر غرر در معاملات غرر و معاملات غرری حکم معاملات غرری مطالعه تطبیقی غرر در معامله مطالعه تطبیقی غرر در معامله در حقوق اسلام بررسی ضابطه…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق اختلال اضطراب اجتماعی 3

مبانی نظری و پیشینه تحقیق اختلال اضطراب اجتماعی 3 مبانی نظری اختلال اضطراب اجتماعی ادبیات نظری اختلال اضطراب اجتماعی چارچوب نظری اختلال اضطراب اجتماعی فصل دوم پایان نامه اختلال اضطراب اجتماعی پیشینه اختلال اضطراب اجتماعی پیشینه تحقیق اختلال اضطراب اجتماعی…

نماز و نیایش در اندیشه شاعران معاصر

نماز و نیایش در اندیشه شاعران معاصر نماز و نیایش در شعر تحلیل آداب نماز و نیایش نماز و نیایش در اندیشه شاعران آداب نماز و نیایش به روايت شعر فارسي نماز و نیایش در جهان بینی شاعران معاصر ارتباط…

پاورپوینت کتاب آیین زندگی(فصل چهارم)

پاورپوینت کتاب آیین زندگی(فصل چهارم) اخلاق معیشتکتابپاورپوینتدانلود رفتن به سایت اصلی پاورپوینت کتاب آیین زندگی فصل چهارم(اخلاق معیشت) فهرست مطالب:کار در سیره اولیای دین,رابطه ی اخلاق و معیشت,نقش کار در تربیت و بهداشت روانی,اهمیت و جایگاه,کار و احساس شخصیت,نقش نیت…

تشکیل پوشش فسفات در فلزات و بررسی شتاب دهنده ها در آن

تشکیل پوشش فسفات در فلزات و بررسی شتاب دهنده ها در آن مكانیسم‌های واكنش پوشش فسفات در فلزات شتاب دهنده ها عناصر شیمیایی تشکیل پوشش فسفات در فلزات و بررسی شتاب دهنده ها در آن دانلود پایان نامه پوشش فسفات…

چالشهای سازمانی و تجزیه و تحلیل شغلی

چالشهای سازمانی و تجزیه و تحلیل شغلی چالشهای سازمانی مدیریت منابع انسانی تجزیه و تحلیل شغلی عملكرد شغلی در سازمان مدیریت منابع انسانی در سازمانها دانلود پایان نامه کارشناسی رشته مدیریت چالشهای سازمانی و تجزیه و تحلیل شغلی دانلود پایان…

پاورپوینت آشنایی با اصول و تکنولوژی کنسرو کردن مواد غذایی

پاورپوینت آشنایی با اصول و تکنولوژی کنسرو کردن مواد غذایی کلمات کلیدی : پاورپوینت آشنایی با اصول و تکنولوژی کنسرو کردن مواد غذایی تحقیق آشنایی با اصول و تکنولوژی کنسرو کردن مواد غذایی اصول و تکنولوژی کنسرو کردن مواد غذایی…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش سلامت روانشناختی
  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش سلامت روانشناختی مبانی نظری سلامت روانشناختی پیشینه سلامت روانشناختی دانلود مبانی نظری سلامت روانشناختی پیشینه تحقیق سلامت روانشناختی ادبیات نظری سلامت روانشناختی فصل دوم پایان نامه سلامت روانشناختی مبانی نظری و پیشینه تحقیق سلامت روانشناختی…

  • رابطه پیشرفت تحصیلی با فعالیتهای فوق برنامه
  • رابطه پیشرفت تحصیلی با فعالیتهای فوق برنامه تکلیف مدرسه مشاهده تلویزیون پیشرفت تحصیلی فعالیت های فوق برنامه رابطه پیشرفت تحصیلی با فعالیتهای بعد از مدرسه دانلود مقاله کارشناسی ارشد رشته روانشناسی رابطه پیشرفت تحصیلی با فعالیتهای فوق برنامه رفتن به…

  • پاورپوینت آشنایی با معماری خانه بروجردی های کاشان
  • پاورپوینت آشنایی با معماری خانه بروجردی های کاشان پاورپوینت آشنایی با معماری خانه بروجردی های کاشان تحقیق آشنایی با معماری خانه بروجردی های کاشان آشنایی با معماری خانه بروجردی های کاشان تاریخچه خانه بروجردی ها شرح پلان خانه بروجردی ها…

  • ملاک ها و سبب شناسی اختلالات رفتاری در کودکان
  • ملاک ها و سبب شناسی اختلالات رفتاری در کودکان کلمات کلیدی : اختلالات رفتاری در کودکان و نوجوانان تشخیص اختلالات رفتاری در کودکان علل اختلالات رفتاری در کودکان تعریف اختلالات رفتاری در کودکان تحقیق در مورد اختلالات رفتاری کودکان پایان…

  • پایان نامه کارشناسی پژوهشگری با عنوان بررسی عوامل موثر بر مشارکت سیاسی زنان
  • پایان نامه کارشناسی پژوهشگری با عنوان بررسی عوامل موثر بر مشارکت سیاسی زنان مشارکت سیاسی قدرت سیاسی زنان الگوهای رفتار سیاسی زنان مشارکت سیاسی زنان مشارکت سیاسی زنان در ایران بررسی عوامل موثر بر مشارکت سیاسی زنان تاریخچه مشارکت سیاسی…

  • ممنوعیت ازدواج با زن شوهردار و در عده
  • ممنوعیت ازدواج با زن شوهردار و در عده عده عقد طلاق مجازات حرمت ابدی زن شوهردار ممنوعیت ازدواج با زن شوهردار و در عده سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل فروش فایل fileina فروشگاه فایل خرید مقاله…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد 7
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد 7 مبانی نظری ارزیابی عملکرد ادبیات و مبانی نظری ارزیابی عملکرد پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد دانلود پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد دانلود مبانی نظری ارزیابی عملکرد فصل دوم پایان نامه ارزیابی عملکرد ادبیات نظری…

  • ﺑﺮرﺳﯽ رﻓﺘﺎر ﻟﺮزه ای رﯾﺰﺷﻤﻊ ﻫﺎ
  • ﺑﺮرﺳﯽ رﻓﺘﺎر ﻟﺮزه ای رﯾﺰﺷﻤﻊ ﻫﺎ رفتار ریزشمع رﻓﺘﺎر ﻟﺮزه ای روش اجزای محدود بارگذاری دینامیکی رﻓﺘﺎر ﻟﺮزه ای رﯾﺰﺷﻤﻊ ﺑﺮرﺳﯽ رﻓﺘﺎر ﻟﺮزه ای رﯾﺰﺷﻤﻊ ﻫﺎ رفتن به سایت اصلی ﺑﺮرﺳﯽ رﻓﺘﺎر ﻟﺮزه ای رﯾﺰﺷﻤﻊ ﻫﺎ   خلاصه ریزشمع ها،…

  • طراحی و اجرای عملیات نیلینگ و انکراژ ( استرند)
  • طراحی و اجرای عملیات نیلینگ و انکراژ ( استرند) تسلیح خاك پایدارسازی خاک عملیات نیلینگ و انکراژ میخكوبی خاک (nailing) دانلود مقاله طراحی و اجرای عملیات نیلینگ و انکراژ ( استرند) سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل…

  • معرفی استان زنجان
  • معرفی استان زنجان استان زنجان شهرشناسی جغرافیای توریست صنعت گردشگری دانلود پایان نامه رشته گردشگری و توریسم دانلود پایان نامه گردشگری و توریسم معرفی استان زنجان دانلود پایان نامه معرفی استان زنجان رفتن به سایت اصلی دانلود پایان نامه رشته گردشگری…

  • افزایش بازدهی انرژی مصرفی شبکه های CRN با مخابرات مشارکتی
  • افزایش بازدهی انرژی مصرفی شبکه های CRN با مخابرات مشارکتی رادیوی شناختگر شبکه های عصبی شبکه های رادیو شناختی بیشینه گذردهی شبکه ثانویه دست به دست شدن فرکانسی افزایش بازدهی انرژی مصرفی شبکه های CRN با مخابرات مشارکتی افزایش راندمان…

  • بررسی نانوساختارهای کربنی
  • بررسی نانوساختارهای کربنی گرافن ترکیبات آلی ترکیبات کربنی صورتهای کربن نانوفیبرهای کربنی دانلود پایان نامه مهندسی شیمی بررسی نانوساختارهای کربنی دانلود پایان نامه رشته مهندسی شیمی دانلود پایان نامه شیمی دانلود پایان نامه رشته شیمی رفتن به سایت اصلی دانلود…

  • پروپوزال ارزیابی آمادگی الکترونیکی در شهرها در حوزه استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات در جامعه
  • پروپوزال ارزیابی آمادگی الکترونیکی در شهرها در حوزه استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات در جامعه مديريت شهري در ايران پیاده سازی شهر الکترونیک مراحل پیاده سازی شهر الکترونیک اثرات پیاده ‏سازی شهر الکترونیک بر مدیریت شهری امکان سنجی پیاده…

  • سبکهای رهبری توانمندساز مدیریت دانش
  • سبکهای رهبری توانمندساز مدیریت دانش مدیریت دانش سبکهای رهبری توانمندساز رابطه‌ی بین سبکهای رهبری اصلی اثربخشی اقدامات مدیریت دانش افزایش اثربخشی اقدامات مدیریت دانش سبکهای رهبری توانمندساز مدیریت دانش مقاله مدیریت دانش مقاله سبکهای رهبری توانمندساز مدیریت دانش رفتن به…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق توسعه منابع انسانی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق توسعه منابع انسانی پیشینه توسعه منابع انسانی مبانی نظری توسعه منابع انسانی ادبیات نظری توسعه منابع انسانی چارچوب نظری توسعه منابع انسانی پیشینه تحقیق توسعه منابع انسانی پیشینه پژوهش توسعه منابع انسانی پیشینه داخلی توسعه…

  • پاورپوینت تفکر سناریویی؛ ابزار یادگیری، ادراک و تصمیم سازی در سازمان های دانش بینان
  • پاورپوینت تفکر سناریویی؛ ابزار یادگیری، ادراک و تصمیم سازی در سازمان های دانش بینان پاورپوینت تفکر سناریویی؛ ابزار یادگیری، ادراک و تصمیم سازی در سازمان های دانش بینان پاورپوینت تفکر سناریویی اصول تفكر سناريويي تحقیق تفکر سناریویی مقاله تفکر سناریویی…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق سیستم های سنتی و نوین ارزیابی عملکرد
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق سیستم های سنتی و نوین ارزیابی عملکرد مبانی نظری ارزیابی عملکرد دانلود مبانی نظری ارزیابی عملکرد دانلود پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد ادبیات نظری ارزیابی عملکرد فصل دوم پایان نامه ارزیابی عملکرد…

  • مبانی نظری ارزیابی عملکرد سازمان با کارت امتیازی متوازن
  • مبانی نظری ارزیابی عملکرد سازمان با کارت امتیازی متوازن ارزیابی عملکرد با استفاده از کارت امتیازی متوازن ارزیابی عملکرد کارکنان با کارت امتیازی متوازن ارزيابي عملكرد سازمان با روش كارت امتيازي متوازن (bsc) ارزیابی عملکرد سازمان با استفاده از تکنیک bsc…

  • چگونگی ابطال رای داور و مرجع صالح جهت رسیدگی به دعوی ابطال
  • چگونگی ابطال رای داور و مرجع صالح جهت رسیدگی به دعوی ابطال ابطال رای داور اعتراض به رأی داوری چگونگی ابطال رای داور دعوی ابطال رأی داور آثار ابطال رأی داوری مرجع صالح جهت رسیدگی به دعوی ابطال مرجع صالح…

  • پروپوزال بررسی تاثیر فرآیندهای مدیریت دانش بر یادگیری الکترونیکی
  • پروپوزال بررسی تاثیر فرآیندهای مدیریت دانش بر یادگیری الکترونیکی پروپوزال مدیریت دانش پروپوزال یادگیری الکترونیکی فرآیندهای مدیریت دانش پیاده سازی مدیریت دانش در سازمان بازرسی استقرار مدیریت دانش در سازمان بازرسی پروپوزال تاثیر مدیریت دانش بر یادگیری الکترونیکی تاثیر فرآیندهای…

  • رابطه اوقات فراغت ورزشی دبیران با فرسودگی شغلی
  • رابطه اوقات فراغت ورزشی دبیران با فرسودگی شغلی کلمات کلیدی : اوقات فراغت معلمان فرسودگی شغلی در معلمان تعریف فرسودگی شغلی معلمان شیوع فرسودگی شغلی دربین معلمان نحوه گذراندن اوقات فراغت معلمان رابطه اوقات فراغت معلمان با فرسودگی شغلی پایان…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق الگوی برنامه درسی تلفیقی 93 صفحه
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق الگوی برنامه درسی تلفیقی 93 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری الگوی برنامه درسی تلفیقی پیشینه تحقیق الگوی برنامه درسی تلفیقی پیشینه پژوهش الگوی برنامه درسی تلفیقی ادبیات نظری تحقیق الگوی برنامه درسی تلفیقی دانلود…

  • ماهیت حزب و بررسی احزاب سیاسی ایران پس از انقلاب
  • ماهیت حزب و بررسی احزاب سیاسی ایران پس از انقلاب ماهیت حزب احزاب سیاسی احزاب سیاسی ایران احزاب سیاسی ایران پس از انقلاب تاریخچه احزاب سیاسی در ایران احزاب سیاسی ایران بعد از انقلاب ماهیت حزب و بررسی احزاب سیاسی…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق بهسازی نیروی انسانی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق بهسازی نیروی انسانی مبانی نظری بهسازی نیروی انسانی دانلود مبانی نظری بهسازی نیروی انسانی دانلود پیشینه تحقیق بهسازی نیروی انسانی پیشینه تحقیق بهسازی نیروی انسانی ادبیات نظری بهسازی نیروی انسانی فصل دوم پایان نامه بهسازی…

  • بررسی ضروریات مصلحت و انواع تقسیم بندی آن
  • بررسی ضروریات مصلحت و انواع تقسیم بندی آن تقسیم بندی انواع مصلحت جایگاه مصلحت در حقوق كیفری ضوابط و ویژگی های مصلحت جایگاه مصلحت در حقوق كیفری مصلحت در حقوق كیفری پروپوزال مصلحت در حقوق جزا بررسی ضروریات مصلحت انواع…

  • تشریح و طراحی اقسام درایر ایستگاه سوخت رسانی گاز طبیعی فشرده
  • تشریح و طراحی اقسام درایر ایستگاه سوخت رسانی گاز طبیعی فشرده گاز طبیعی فشرده دانلود پایان نامه سیستم سوخت رسانی CNG نحوه کارکرد خودروهای گاز طبیعی تشریح و طراحی اقسام درایر ایستگاه سوخت رسانی گاز طبیعی فشرده سیستم سوخت رسانی…

  • پایان نامه کارشناسی رشته علوم تربیتی با عنوان برنامه‌ریزی آموزشی و درسی
  • پایان نامه کارشناسی رشته علوم تربیتی با عنوان برنامه‌ریزی آموزشی و درسی برنامه‌ریزی طرح‌های برنامه درسی برنامه‌ریزی آموزش و پروش برنامه‌ریزی آموزشی و درسی دانلود پایان نامه کارشناسی رشته علوم تربیتی با عنوان برنامه‌ریزی آموزشی و درسی سیستم همکاری در…

  • پرسشنامه اهمال کاری تحصیلی دانش آموزان و اثربخشی آموزش خودکارآمدی بر آن
  • پرسشنامه اهمال کاری تحصیلی دانش آموزان و اثربخشی آموزش خودکارآمدی بر آن پرسشنامه اهمال کاری تحصیلی دانلود پرسشنامه اهمال کاری تحصیلی پرسشنامه اهمال کاری تحصیلی راثبلوم پرسشنامه اهمال کاری تحصیلی سولومون و راثبلـوم دانلود پرسشنامه اهمال کاری تحصیلی سولومون پرسشنامه…

  • پرسشنامه ارزیابی عملکرد شرکتهای بیمه بر اساس الگوی تعالی EFQM
  • پرسشنامه ارزیابی عملکرد شرکتهای بیمه بر اساس الگوی تعالی EFQM پرسشنامه ارزیابی عملکرد شرکتهای بیمه پرسشنامه شاخص های ارزیابی عملکرد بیمه پرسشنامه ارزیابی عملکرد بیمه ایران و پاسارگاد پرسشنامه معیارهای ارزیابی عملکرد شرکت بیمه پرسشنامه ارزیابی عملکرد نمایندگان بیمه با الگوی تعالی EFQM پرسشنامه ارزیابی عملکرد…

  • فصل دوم پایان نامه مدیریت دانش در آموزش عالی
  • فصل دوم پایان نامه مدیریت دانش در آموزش عالی کلمات کلیدی : دانلود فصل دوم پایان نامه مدیریت نمونه فصل دوم پایان نامه مدیریت فصل دوم پایان نامه مدیریت مدیریت دانش مبانی نظری مدیریت دانش در آموزش عالی دانلود مبانی…

    پاسخی بگذارید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *